Dienos sargyba / Dnevnoy dozor / Day Watch (2004)

Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Laurynas
administratorius
administratorius
Pranešimai:2011
Užsiregistravo:2001 12 06 09:51
Miestas:Vilnius
Dienos sargyba / Dnevnoy dozor / Day Watch (2004)

Standartinė Laurynas » 2006 01 25 00:01

Atsisiunciau ir si filma vakar. Intro filmo scena daug ispudingesne nei "Nakties sargybos" ir dar labiau man primine ir asociavosi su ziedu valdovu. Filme dvigubai daugiau visko nei pirmame, scenarijus kazkoks is gabalu - niekaip neikirtau vietisumo. Ta pati geltona masina, vel varnos. Bobike ala dzeimsas bondas vaziuoja i puslankini rusijoj gerai zinoma pastata, paneigiamas traukos desnis - kinomanai supras is kokio filmo ruseliai saiposi, nors as ir neatsimenu koks tai. Tiek daug visokio veiksmo. Biski nelogikos, kai penkiu metu mergaitei bobute sako "Kakoj ciuz zdes ty nesios". Dar daugiau veiksmo. Parodomas rusu nacionalinis mentalitetas, per butelio prizme. Jau pradedu isivaizduoti, kad ziuriu eiline "Mentu serija".

Ir peza, peza, peza. Perdaug pezalu. Niekaip negalejau susikaupti ir isigilinti. Dar iki puses tik perziurejau. Reiktu vel nuo pradziu atsukti, nors tai jau karta dariau. Negaliu susikaupti, viskas atrodo matyta, nebeidomu ir t.t. Na su Tamerlanu scenos tai ispudingos, tikriausiai ruseliams didysis karvedys subinez butu atspardes uz jo nuopelnu sumenkinima. Vienuolai ar dievai irgi ispudingi. Ir dare klaidas visi ir Tamerlanas, ir Napoleonas, ir Breznevas (kai is lapelio skaite)...

Ir neduok Dieve, kad rusui i rankas patektu likimo kreida, tada tikrai greit CCCP vel turetumem. Paziurekim i kaimynine baltarusija - ten su likimo kreida bulves lukasenka paiso... :evil: 7/10
Mindaugas Genutis (kinas.info) rašė:Raganos, vampyrai, zombiai ir kitos blogio jėgos – kuri žiemos pasaka išsiverstų be jų? Naujametinę naktį Rusijoje pristatyta antroji siaubo-fantasy trilogijos („Nakties sargyba“, „Dienos sargyba“, „Sutemų sargyba“) dalis. Vos savaitei prabėgus, pasirodė šis filmas ir Lietuvoje. Pirmoji dalis Rusijoje sumušė visus rekordus. Panašaus, gal net didesnio populiarumo turėtų susilaukti ir filmo tęsinys. Marketingui išleistos milžiniškos lėšos, filmo reklamą Rusijoje galima išvysti net bankomatų ekranuose.

Kaip daugelyje “fantasy” žanro filmų, “Dienos sargyboje” vyksta amžina Gėrio ir Blogio jėgų kova. Pirmojoje trilogijos dalyje Tamsos ir Šviesos jėgos pasidalijo parą į dvi dalis. Šviesieji siurbia žmonių kraują dieną, Tamsieji – naktį. Nakties sargyba sergsti, kad Šviesos jėgos nepuldinėtų žmonių tamsiu paros metu, Dienos sargyba savo ruožtu saugo dieną nuo Tamsiųjų.

Antrojoje trilogijos dalyje pusiausvyra tarp Tamsiųjų ir Šviesiųjų jėgų suyra - naktį daugiabučio laiptinėje rasta nužudyta mergina. Ant kūno nerasta jokių smurto pėdsakų. Nužudyta Tamsioji, todėl įtarinėjami Šviesieji. Išaiškėja, kad alibi neturi pirmosios dalies pagrindinis herojus Antonas Gorodeckis (Konstantinas Chabenskis).

Nuo seno žinoma legenda apie Likimo Kreidą, kurios pagalba žmogus gali perrašyti savo gyvenimą. Anot legendos, Azijos karžygiui Tamerlanui pavyko ją rasti. Pasirodo, Tamerlanas nebuvo genialus karvedys, o savo pergales stebuklingąja Kreida „užrašė“ pats. Šis mitas – „Dienos sargybos“ scenarijaus pagrindas. Naudodamasis Likimo Kreida Gorodeckis bandys pakeisti savo ir sūnaus Jegoro gyvenimus.

“Sargybų” trilogija sukurta pagal populiaraus Rusijos rašytojo fantasto Sergejaus Lukjanenkos romanus. S. Lukjanenkos kūriniuose tikrovė pinasi su fantazija, apleistų daugiabučių laiptinėse vyksta bulgakoviškos dramos. Pačiam rašytojui teko dalyvauti rašant filmo scenarijų. Vis dėl to prisiekusius rašytojo gerbėjus reikia perspėti, kad romano siužetas stipriai apkarpytas – filmo kūrėjai paliko tik veikėjų vardus ir magiškąjį Šviesiųjų-Tamsiųjų pasaulį. Lygiai taip pat Borisas Akuninas leido Nikitai Michalkovui „adaptuoti“ savo „Valstybės patarėją“.

Filmo kūrėjai antrajai trilogijos daliai turėjo daugiau lėšų nei pirmajai, ji artimesnė holivudiniams filmams. Kaip ir pirmojoje, antrojoje dalyje turinio nedaug, stiprioji filmo pusė – efektai. Antrasis filmas profesionaliau pastatytas nei pirmasis. Tęsiama pirmosios dalies istorija, išlikę tie patys personažai. Antrojo filmo siužetas nuoseklesnis, rutuliojasi detektyvinė linija, įterptos dvi intriguojančios meilės istorijos. Kai kurie žiūrovai “Dienos sargyboje” gali pasigesti “narkotinės” pirmojo filmo atmosferos. “Nakties sargyboje” vampyrai visa savo povyza trokšta žmonių kraujo. “Dienos sargyboje” jie panašesi į žmones, jiems rūpi karjera (Tamsiųjų ir Šviesiųjų konfliktas), kamuoja meilės problemos.

Vos keletą filmų sukūręs jaunas režisierius Timūras Bekmambetovas Rusijoje labiau žinomas kaip videoklipų kūrėjas. „Dienos sargyboje“ jam pavyko atsiskleisti - šitiek kompiuterinės grafikos Rusijos kinas dar nematė. Filmo efektai išties žavi akį - meistriškai sumodeliuotos gaudynės filmo pradžioje, senovės miesto ataka, mašinų lenktynės, megapolio griovimas. T. Bekmambetovas kompiuterio pagalba sugeneruotus vaizdus apvelka tamsiu, niūriu sluoksniu, tokiu būdu švelnindamas jų nenatūralumą, anemiškumą.

Filmo kūrėjai leido nusifilmuoti visam būriui Rusijos šou žvaigždžių. Tamsiųjų vadas Zavulonas internete skaito Boriso Moisejevo ir Artemijaus Troickio dosjė. Be pagrindinių aktorių, pažįstamų iš pirmosios dalies, pamatysime grupės „Leningrad“ lyderį Sergejų Šnurovą, Vilį Tokarevą, Anitą Coj, Niką Safronovą, Vasilijų Šandybiną. Visi jie suvažiavo į Tamsiųjų vado Zavulono vakarėlį. Nelabai aišku, ką tokie personažai filme veikia, galbūt todėl filmo kūrėjai su tokiu pasimėgavimu juos „naikina“.

Tamsieji filme važinėja naujausiais automobiliais, vakarėlį rengia moderniame „Kosmoso“ viešbutyje, rengiasi stilingais rūbais. Šviesieji dirba neremontuotame „Mosgorsveto“ pastate, rengiasi paprastai, važinėja „Zilu“. Pagrindinis herojus Antonas vilki milinę striukę, vaikšto nesiskutęs kelias dienas, užkimęs, išgėręs arba pagiringas. Žiūrovui turėtų būti aišku, kas filme „klasinis“ priešas ir kam reikia simpatizuoti.

„Dienos sargyba“ – rusiškas „blokbasteris“, orientuotas į masinį žiūrovą. Kiekvienas Rusijos gyventojas jame ką nors randa. Randa margą ir saiko neturinčią Rusiją, tokią, kokia ji visada buvo: laimingos ir nelaimingos meilės istorijos, detektyvas, sovietinės ir šiandieninės Maskvos gretinimas, naktinio megapolio vaizdai, automobilių lenktynės, daugiabučio gyventojo kasdienybė, anekdotas apie čiukčius, futbolas, naujametinis vakarėlis, alus, degtinė.

Filmo kūrėjų naujametinė žinutė – meilė palieka Rusiją, o jos jai taip trūksta. Reikia, kad žmonės mylėtų vienas kitą, kad visi gyventume mylimi ir laimingi, kad sieloje būtų ramu. Būtent todėl Antonas kartoja sūnui: “išmok atleisti” ir Likimo Kreidos pagalba bando grąžinti pasauliui taiką.

Skelbti atsakymą

Grįžti į